Тема: Розвиток мовлення. Цитатна характеристика головних героїв повісті Ярослава Стельмаха "Митькозавр із Юрківки..."
Справжній друг пізнається в біді.
Народна мудрість
Наше життя
цікаве і розмаїте, багате на пригоди , цікаві зустрічі, приємні враження. Але ми часто цього не помічаємо, а біжимо , поспішаємо, і
самі не помічаємо, як багато важливого пройшло повз нас , не відклалось у душі.
Але саме письменники мають таку здатність підмічати і розповідати про це на
сторінках своїх творів.
Відомий
французький письменник Антуан де Сент Екзюпері сказав: « Усі дорослі спочатку
були дітьми, тільки мало хто це пам’ятає». І
справжнім дитячим письменником стає лише та людина, яка зберігає у серці весь
розмаїтий світ дитинства . Це можна сказати про Всеволода Нестайка, Віктора
Близнеця, а також Ярослава Стельмаха, творчість якого ми закінчуємо вивчати.
І сьогодні у
кожного із вас є можливість відчути себе письменником.
Дайте відповіді на запитання.
1. Чим привабливі твори, подібні до повісті "Митькозавр із Юрківки…"? Назвіть їх. Поясніть свою зацікавленість.
2. Перекажіть (або зачитайте) уривки з прочитаного, що найбільше захопили або розважили. 3. Зіставте авторські заголовки до розділів твору з власними. За якими з них вам простіше переказати весь текст?
4. Поясніть особливості сюжету повісті, визначте його основні частини.
5. Назвіть і схарактеризуйте головних героїв твору.
6. Чи можна до них віднести й образ Василя? Які риси вдачі звели їх біля лісового озера?
7. Яке ви помітили авторське ставлення до героїв? Хто з них найбільше відповідає задуму письменника?
8. Назвіть ознаки повісті в прочитаному творі Я. Стельмаха. Чи можна її вважати пригодницькою або гумористично-сатиричною?
9. Які з вивчених творів подібні до повісті "Митькозавр із Юрківки…"? Чим саме?
10. До яких почуттів і думок приводять такі твори? Поясніть їхнє значення.
1 1. Чи до вподоби вам захоплення Митька і Сергія?
12. Чи здогадався дід Трохим, хто зробив йому шкоду?
13. Чи подобаються вам витівки Василя?
14. За що друзі мають дякувати Василеві?
1 5. Який епізод із твору є кульмінаційним?
16. Чому автор обрав саме Митькове ім'я для назви твору?
Прочитавши повість , ми з’ясували , що
Митько та Сергій навчалися у 5 –Б класі в м. Києві. В кінці навчального року
вони складали іспити , щоб перейти до наступного класу. І найкращими учнями
вони не були . «Не дуже –то ви й перепрацювались»- говорила Сергійкова мама ,
коли вони просились до села . А коли між ними виникла суперечка, то ми
дізналися , що за минулий рік у Сергія була трійка з фізкультури, а в Митька –
з малювання. Тобто вони не дуже сумлінно ставилися до навчання. Замість того,
щоб самим зібрати гербарій ,вони взяли у Митькового брата , який йому теж не
належав. «Мало любили ботаніку»,та й «зоологія не вигравала в хлоп’ячій уяві
привабливими веселковими барвами». Однак під час канікул вони проштудіювали
багато книжок із зоології , яку навіть полюбили, а з нею й
уроки, з яких раніше втікали . Тож у них є всі шанси стати кращими учнями.
Прочитання зразка твору-характеристики персонажів
твору «Митькозавр із Юрківки».
У повісті «Химера лісового озера» автор змалював шукачів
пригод, романтиків Митька та Сергія. Хлопці влітку зібралися до Митькової
бабусі, щоб ловити комах для колекції, вудити рибу, купатися й ходити до лісу.
Та сталася подія, яка змінила всі плани цих допитливих хлопчаків. Вони почали
готуватися до зустрічі з чудовиськом, що живе в озері. Хлопці сміливі,
відважні, не кожен би залишився на ніч біля озера. Щоправда, їм теж було
страшно, і вони не соромляться в цьому признатися: «Лізти хотів, але боявся —
страх один», «І я боявся. Аж тремтів».
Митько і Сергій цілий місяць відчували себе дослідниками,
слідопитами, шукачами. Вони бігали до бібліотеки, прочитали багато цікавого про
стегозаврів та археоптериксів. Бабуся не могла нахвалитися хлопчиками: «Тихі,
сумирні, слухняні, посидючі. А книжки як люблять! Це ж щастя — таких діточок
мати».
Хлопці дружелюбні, вони не образилися на Василя, який хотів
їх обдурити і налякати. Навпаки, подякували йому за те, що влаштував їм такі
цікаві канікули: «Ми відкрили для себе такий світ, який тобі, Васю, і не
снився».
А попереду у хлопців був ще цілий літній місяць, не менш
цікавий і переповнений новими подіями.
Питання за
пропрочитаним зразком.
ü Чи сподобався вам варіант твору?
ü В якому стилі він написаний?
ü Чи відповідає зразок вимогам твору-характеристики?
ü Чи погоджуєтесь ви із такою характеристикою персонажів?
5.
Теми для написання творів (на чернетці).
Теми:
1.
Образи Митька
і Сергійка. (Я. Стельмах «Митькозавр із Юрківки»)
2.
Енергійні та відчайдушні (за повістю Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки»)
3.
Онук приїхав. (Уявити себе бабусею Митька і написати
твір-характеристику онука. Я. Стельмах
«Митькозавр із Юрківки»)
4.
Дід Трохим. (Уявити
себе Сергієм і написати твір-характеристику діда Трохима)
Написати твір на обрану тему.
Можемо
сказати , що хлопці були мрійниками, шукачами пригод, які прагнули слави. І не
зважаючи на те що не дуже добре навчались у школі, вони були чуйні, лагідні і
співчутливі до чужого горя. І доля за це до них була прихильною.
Хтось із великих сказав : «Доля прихильна до тих , хто
здатний триматися на плаву, навіть потрапляючи у вир». Любов , милосердя,
повага до людей, сила духу - ось ті основні цінності, що ними ви маєте
запастися , вирушаючи в життєву дорогу і готуючись до великого іспиту . Якщо ви
візьмете цей багаж із собою ,то перемога буде за вами.
?
ВідповістиВидалити